تاریخ 10 اکتبر 2024 برای انتشار اوبونتو 24.10 “Oracular Oriole” مقرر شده است.

تاریخ 10 اکتبر 2024 برای انتشار اوبونتو 24.10

نسخه اصلی بعدی اوبونتو از کمپانی Canonical به نام “Oracular Oriole” نام‌گذاری شده است و برنامه‌زمانی و تاریخ انتشار آن برای 10 اکتبر 2024 تایید شده است.

اوبونتو 24.10 “Oracular Oriole” نسخه 41 اوبونتوی ارائه شده توسط کمپانی Canonical، یک نسخه موقت است که تنها به مدت نه ماه با بروزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی تا ماه جولای 2025 پشتیبانی خواهد شد. این نسخه برای کاربران پیشروی اوبونتو طراحی شده است که تمایل دارند پایداری Ubuntu LTS را با آخرین فناوری‌ها مقایسه کنند.

تاکنون، اطلاعات رسمی از سوی کمپانی Canonical منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد که دوره توسعه‌ی شش ماهه‌ی Oracular Oriole در تاریخ 25 آوریل 2024 آغاز شده است، همان روزی که “(Ubuntu 24.04 LTS  (Noble Numba”با ارسال ابزارهای توسعه منتشر شد.

زمان‌بندی رسمی انتشار آنلاین،  اکنون در دسترس است، که دیروز در لیست ایمیل توسعه‌دهندگان توسط توسعه‌دهنده‌ی Jeremy Bícha به اشتراک گذاشته شد. این زمان‌بندی ۱۹ سپتامبر را به عنوان تاریخ انتشار نسخه بتا و ۱۰ اکتبر را به عنوان تاریخ انتشار نسخه نهایی پیشنهاد می‌دهد.

دیگر تاریخ‌های جالب در برنامه‌ زمان انتشار Oracular Oriole شامل دو هفته آزمایشی اوبونتو به ترتیب در تاریخ 27 ژوئن و 22 اوت ، مرحله توقف ویژگی‌ها در تاریخ 15 اوت، مرحله توقف کرنل در تاریخ 26 سپتامبر، و مرحله توقف نهایی و نسخه پیش‌نویس در تاریخ 3 اکتبر می‌باشد.اوبونتو 24.10 منتظر است با محیط دسکتاپ GNOME 47 رونمایی شود که باید در آخرسپتامبر 2024 منتشر شود و احتمالاً از سری هسته لینوکس 6.10 که در اواسط یا اواخر ژوئیه 2024 عرضه خواهد شد، استفاده کند.

ویژگی‌های مهم دیگری که باید در اوبونتو 24.10 در نظر گرفته شوند شامل استفاده از Wayland به طور پیش‌فرض برای کارت‌های گرافیکی NVIDIA، بهبود پیام‌رسانی برای بروزرسانی‌های Snap، بهبودهای بیشتر در مرکز برنامه‌ها و پشتیبانی از نصب فایل‌های DEB با فرمت خاص، گزینه پیکربندی OEM برای نصب‌کننده اوبونتو برای تصاویر Hyper-V و Raspberry Pi می‌شود.

در زمینه نسخه‌های دیگر، انتظار می‌رود Lubuntu 24.10 به طور پیش‌فرض با محیط دسکتاپ سری LXQt 2.x عرضه شود و منتظر انتشار Kubutnu 24.10 با طراحی پیش‌فرض از سری آخرین محیط دسکتاپ KDE Plasma 6 هستیم.

تا زمان انتشار، منتظر هستیم تا ISO ها بر روی سرورهای رسمی در دسترس قرار گیرند تا بتوانیم نسخه آینده اوبونتو 24.10 “Oracular Oriole” را آزمایش کنیم. همچنین منتظر اعلامCanonical درباره‌ی بخش‌های اصلی موجود در نسخه بعدی اوبونتو ، هستیم.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید