انتشار نسخه بتا KDE Plasma 6.1 با پشتیبانی از همگام‌سازی دقیق در Wayland

انتشار نسخه بتا KDE Plasma 6.1 با پشتیبانی از همگام‌سازی دقیق در Wayland

پروژه KDE اعلام کرد که نسخه بتای سری محیط دسکتاپ KDE Plasma 6.1 برای آزمایش عمومی منتشر شده است. در اینجا نگاهی اولیه به ویژگی‌ها و تغییرات جدید اصلی داریم.

پروژه KDE اعلام کرد که نسخه بتای KDE Plasma 6.1 برای آزمایش عمومی منتشر شده است. از ویژگی‌های مهم این نسخه، پشتیبانی از همگام‌سازی دقیق GPU است که به بهبود تجربه کاربران کارت‌های گرافیک NVIDIA در جلسات Plasma Wayland کمک می‌کند. با اضافه شدن این قابلیت به Mesa 24.1 graphics stack، کاربران Plasma می‌توانند از تجربه بهتری در Wayland بهره مند شوند.

KDE Plasma 6.1 با امکانات جدید و بروزرسانی های فراوانی معرفی می‌شود. این امکانات شامل پشتیبانی بهتر از triple buffering برای انیمیشن‌های، افزایش پشتیبانی از برنامه‌های Flatpak، و اضافه شدن صفحه جدید دسکتاپ برای پیکربندی ورود از راه دور با استفاده از RDP می‌شود. همچنین، این نسخه از KDE Plasma امکانات دیگری از جمله پشتیبانی بهتر از VPNهای WireGuard، و افزودن بروزرسانی های متعدد به ویجت باتری و برق را نیز ارائه می‌دهد.

KDE Plasma 6.1 ویژگی جدید بازگردانی جلسه‌های آزمایشی برای Plasma Wayland و بهبود صفحات تنظیمات سیستم را ارائه می‌دهد. تاریخ انتشار نهایی این نسخه در 18 ژوئن 2024 است، اما تاربال‌های پایدار آن از 13 ژوئن، در دسترس قرار می‌گیرد. شما می‌توانید نسخه بتای KDE Plasma 6.1 را در نسخه‌های آزمایشی openSUSE Tumbleweed یا KDE neon تجربه کنید، اما لطفاً به یاد داشته باشید که این یک نسخه پیش‌نمایشی است و برای کارهای تولیدی مناسب نیست.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید