اولین نسخه ISO آرچ لینوکس که از لینوکس 6.9 قدرت می‌گیرد اکنون برای دانلود در دسترس است.

اولین نسخه ISO آرچ لینوکس که از لینوکس 6.9 قدرت می‌گیرد اکنون برای دانلود در دسترس است.

نسخه جدید ISO آرچ لینوکس برای ژوئن ۲۰۲۴ اکنون آماده دانلود است و با کرنل لینوکس ۶.۹ ارائه می‌شود. این نسخه برای افرادی که می‌خواهند آرچ لینوکس را روی کامپیوترهای جدید نصب کنند، مناسب است.

آرچ لینوکس ۲۰۲۴.۰۶.۰۱ اولین نسخه‌ای است که به صورت پیش‌فرض با کرنل لینوکس ۶.۹ عرضه می‌شود. این کرنل جدید، تشخیص سخت‌افزار را بهبود می‌بخشد و برای دستگاه‌های جدید و حتی دستگاه‌های قدیمی که نسخه‌های قبلی آرچ لینوکس قطعات آن‌ها را شناسایی نمی‌کردند، کارایی بهتری دارد.

آرچ لینوکس ۲۰۲۴.۰۶.۰۱ با کرنل لینوکس ۶.۹.۳ ارائه می‌شود. این کرنل چند هفته پیش در مخازن آرچ لینوکس قرار گرفت و کاربران فعلی که سیستم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کنند، آن را دریافت کرده‌اند. این نسخه همچنین شامل تمامی بسته‌های به‌روزرسانی شده تا می ۲۰۲۴ است.

علاوه بر این، نسخه ژوئن ۲۰۲۴ آرچ لینوکس شامل آخرین نسخه نصب‌کننده Archinstall 2.8 است که در آوریل ۲۰۲۴ منتشر شد. این نسخه جدید حجم پیش‌فرض پارتیشن سیستم ESP را به ۱ گیگابایت افزایش می‌دهد تا مشکل کمبود فضا حل شود، مدیریت میکروکد را بهبود می‌بخشد و پارتیشن‌بندی خودکار را ارتقا می‌دهد.

نصب‌کننده Archinstall 2.8 همچنین لینک راهنمای چگونگی تغییر اندازه پارتیشن روت (root) ISO بوت شده را به‌روزرسانی کرده، امکان تنظیم چیدمان صفحه‌کلید برای نصب حداقلی را اضافه کرده، از تصویر رسمی هفتگی به تصویر رسمی روزانه تغییر کرده، نمایش بسته‌های نصب شده برای تمام زیر منوهای پروفایل را بهبود داده و مشکلات مختلفی را که بر گزینه‌های نصب Btrfs، دایرکتوری بوت GRUB، پایان خطوط در فایل fstab، فعال‌سازی مخازن آزمایشی و شروع و طول پارتیشن home/ تأثیر می‌گذاشتند، رفع کرده است.

آرچ لینوکس ۲۰۲۴.۰۶.۰۱ از طریق وب‌سایت رسمی برای دانلود در دسترس است. البته، این نسخه ISO فقط برای نصب‌های جدید است، زیرا کاربران فعلی آرچ لینوکس می‌توانند با اجرای فرمان sudo pacman -Syu در ترمینال مورد علاقه خود، سیستم خود را به‌روز نگه دارند.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید