سیستم عامل Endless OS 6 بر پایه Debian GNU/Linux 12 “Bookworm” منتشر شد.

سیستم عامل Endless OS 6 بر پایه Debian GNU/Linux 12

سازمان سیستم عامل Endless امروز اعلام کرد که نسخه جدید و با امکان دسترسی عمومی، سیستم عامل Endless OS 6 را به عنوان آخرین نسخه این سیستم عامل مبتنی بر Debian و متمرکز بر برنامه برای استفاده روزانه منتشر کرده است.

با توجه به سری سیستم عامل Debian GNU/Linux 12 “Bookworm”، Endless OS 6 بیش از یک سال پس از نسخه Endless OS 5 عرضه شده است که با طراحی بهبود یافته در تمامی برنامه‌های اصلی بر روی محیط دسکتاپ سری GNOME 43 ارائه می‌شود. این مجموعه،حالت dark mode، بهبود اسکرین‌شات و ضبط صفحه نمایش، و همچنین بروزرسانی برنامه‌ها را به ارمغان می‌آورد.

سیستم عامل Endless OS 6 برنامه‌هایی از سری محیط دسکتاپ GNOME 43 را با برنامه‌هایی از آخرین نسخه GNOME 46.1 ترکیب می‌کند. به طور خاص، شامل GNOME Calculator 46.1 ، GNOME Text Editor 46.1، مرورگر وب Epiphany (GNOME Web) نسخه 46.0، پخش‌کننده موسیقی Decibels نسخه 46.0 و نمایشگر تصاویر Loupe نسخه 46.2 است.

بقیه برنامه‌ها و ابزارها از سری GNOME 43 هستند، به جز فروشگاه برنامه GNOME Software که از پشته GNOME 45 است. این نسخه همچنین با آخرین مجموعه نرم‌افزاری LibreOffice 24.2 و مرورگر وب Chromium 124 به عنوان مرورگر پیش‌فرض، و همچنین برنامه آموزشی داخلی Endless Key ارائه می‌شود.

سیستم عامل Endless OS 6 ترکیبی از برنامه‌های GNOME 43 و GNOME 46.1 را ارائه می‌دهد. این شامل برنامه‌هایی مانند ماشین‌حساب GNOME، ویرایشگر متن GNOME، مرورگر وب Epiphany، پخش‌کننده موسیقی Decibels، و نمایشگر تصاویر Loupe از نسخه 46.1 و 46.2 است. بقیه برنامه‌ها از GNOME 43 هستند، به جز فروشگاه برنامه GNOME Software که از نسخه 45 است. همچنین، این نسخه با مجموعه نرم‌افزاری LibreOffice 24.2 و مرورگر وب Chromium 124 به همراه برنامه آموزشی Endless Key عرضه می‌شود.

سیستم عامل Endless OS 6 از سری هسته لینوکس 6.5 قدرت می‌گیرد و با PipeWire 1.0 برای بهبود مدیریت دستگاه‌های صوتی عرضه می‌شود. این نسخه همچنین وعده داده است که در شرایط کمبود حافظه (RAM)، عملکرد بهتری نسبت به نسخه‌های قبلی برای سخت‌افزارهای قدیمی‌تر داشته باشد.

برای جزئیات بیشتر می‌توانید به یادداشت‌های انتشار مراجعه کنید و نسخه Endless OS 6 را از وبسایت رسمی به صورت دو نسخه پایه و کامل دانلود کنید. نسخه کامل شامل مجموعه‌ای عالی از برنامه‌های ساخت بازی و ابزارهای خلاقانه است، زیرا بنیاد Endless OS تمرکز ویژه‌ای بر یادگیری از طریق بازی و ساخت بازی‌های ویدیویی دارد.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید